25.2.14

Hiihtoloma, urheiluloma, lukuloma?

Oi autuutta, ettei tarvitse enää pähkäillä, mitä itse tai lapset puuhaisivat tällä talven/kevään lomaviikolla. Eikähän tämä viikko ole minulle 'lomaviikko', vaikka keskisessä Suomessa koululaisilla onkin. Mutta aattelinpahan kuitenkin viettää sen sellaisena, koskapa kohtalo ei nyt ole suosiollinen odottamani postin suhteen... Ja olen jumittunut siihen, että juuri se koru on seuraavana listalla.

No, sää on aivan kohtuullinen, melkein mukava, ulkoiluun, melkein aurinko pilkistää, valoisaa kuitenkin. Lukemista riittää, olen kasannut pinon korulehtiä (niinpä tietenkin) selailtavaksi ja muutama kirjakin on tyrkyllä.






1.Raisa Porrasmaa: Japani pintaa syvemmältä - Olen jo lukenut tämän, erittäin kiinnostuneena, mutta siinä on niin paljon omaksuttavaa, että palaan siihen tuon tuostakin, imeskelen palasia. Haluaisin tähän rinnalle luettavaksi tämän kirjan, olen satavarma että tykkäisin.

2.Cecelia Ahern: Tyttö peilissä - Ostin ale-kasasta vitosella, lukaisin, en tykännyt, tällaisessa tyylissä ei ole minulle mitään.

3.Vanessa: Kukkien kieli - Samasta ale-kasasta edellisen kanssa, melkein lukenut, ihastuin. Kuka nyt ei haluaisi olla perillä kukkien kielestä! Rehellisyyden nimissä, aivan siinä rajalla, onko makuuni liian imelä, mutta saa anteeksi juuri kiinnostavan kukkien symboliikan vuoksi.

4.Joanne Harris: A cat, a hat and a piece of string - Esipuheen luin, ensimmäistäkään novellia en vielä, en tiedä pitääkö ne lukea järjestyksessä... Pidätteleekö minua se, etten oikeastaan tykkää Harrisin Suklaapuoti-sarjasta? En tiedä. Luultavasti kiinnostus englanninkieleen vie voiton ja tartun tähänkin.

5.Paulo Coelho: Alef - Tämä on ollut minulla hyllyssä yli puoli vuotta. Kaikkiin muihin hankkiimini Coelhoihin olen tarttunut oitis ja ahminut kerralla. Onko nyt tahkeaan alkuun syynä, etten pitänyt edellisestä lukemastani ('Portobellon noita')? No luin eilen ensimmäiset 40 sivua ja olenkin jo 'captivated' ~ pyydyksessä...

1, 4, 5 Adlibris-tilauksia (joululukemiseksi)

***



***

2 comments:

  1. Minäkin ostin tuon Kukkien kielen alesta! :)
    Ajattelin jättää kirjan ensi kuuhun, pidän silloin 'kukkakirjakuukauden' :)

    Mukavaa uutta viikkoa, Mags :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Kaisa! Oi, odotan kukka-kirjojasi, arvelen kyllä että kukkia on monenlaisia ;-))

      Delete